Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.

MARKOWE MANEWRY Jachtami Na Silniku - 7-9.04.2017 r. 07 Kwiecień 2017

Jak przeprowadzić intensywny kurs manewrowy, tak aby uczestnik wyjechał z jak największym pożytkiem dla siebie?
Postanowiliśmy sprostać temu zadaniu organizując MARKOWE MANEWRY.
Podeszliśmy ambitnie do tematu opracowując autorski program.

LOKALIZACJA: zbiórka w Gdańsku, ul. Stogi 21

- 2 KAPITANÓW
- 2 JACHTY (11 metrowe)
- RÓŻNE MARINY
- ZAŁOGI 5-6 OSÓB
- 8 BLOKÓW TEMATYCZNYCH

Na uczestników szkolenia czeka nie tylko praktyka, ale i teoria.
Istotne jest, aby nie uczyć się manewrów na pamięć, ale rozumieć co się dzieje, jak i dlaczego.
Szkolenie prowadzi 2 doświadczonych kapitanów - praktyków, znanych z umiejętności przekazywania posiadanej wiedzy:
- Kpt. Marek Kapołka – posiada wieloletnie doświadczenie w organizowaniu rejsów na różnych jednostkach, specjalista od silników i techniki.
- Kpt. Marek Rajtar – prowadzi kilkanaście rejsów rocznie, na których zawsze kładzie nacisk na szkolenie i samodzielność żeglarzy, kapehornowiec.
Kurs będzie prowadzony na 2 morskich jachtach równocześnie (S/Y Chiron 2 i S/Y Bystrze). W trakcie szkolenia, uczestnicy będą pływać przemiennie na każdym z nich.
Dzięki temu poznają zachowanie różnych jednostek, a małe załogi zapewnią przećwiczenie wszystkich manewrów.

*** PROGRAM ***
W piątek zaczynamy o godz. 18 kolacją i szkoleniem teoretycznym.
W sobotę i w niedzielę od 8 rano manewrujemy.
Szkolenie zakończy się w niedzielę ok. godz. 16.

Zajęcia będą podzielone na konkretne bloki tematyczne, poprzedzone wstępem pozwalającym zrozumieć poszczególne manewry.
W PLANIE JEST M.IN:
- prowadzenie jachtu przodem i tyłem w wąskich przejściach
- cyrkulacja i jej zacieśnianie
- wykorzystywanie efektu śruby
- praktyczne wykorzystanie wiatru
- cumowanie alongside, dziobem i rufą
- podejścia do boi, wykorzystanie dalb
- zarządzanie załogą.
Na czas szkolenia planujemy stworzyć muringi, aby uczestnicy mogli trenować podejście rufą z ich wykorzystaniem.
Dla odważnych przewidujemy samodzielne nietypowe manewry portowe.

Facebook
Tweet
Google